​​ خانه
شروع ثبت نام
ثبت نام بدون کنکور
      خانه > صفحه > برگزاری کلاسهای آموزشی ترم بهمن ۹۸-۹۹ واحد اندیمشک بصورت آنلاین


  برگزاری کلاسهای آموزشی ترم بهمن ۹۸-۹۹ واحد اندیمشک بصورت آنلاین  عادی
در تاريخ : فروردین ۱۴, ۱۳۹۹ | ساعت : ۸:۰۶ ب.ظ

کد خبری : 5991

به اطلاع می رساند باتوجه به شیوع ویروس کرونا، لزوم رعایت موارد بهداشتی و ایمنی از جمله خودداری از رفت و آمد غیر ضروری در محیط های عمومی و ابلاغیه سازمان مرکزی،کلاسهای آموزشی ترم بهمن ۹۸-۹۹  واحد اندیمشک  با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی بصورت مجازی و آنلاین از روز شنبه مورخ ۱۶ فرورین ماه برگزار خواهد شد لذا دانشجویان گرامی جهت ورود به سامانه آموزش مجازی به نکات زیر توجه نمایند:

  •  حضور و غیاب دانشجویان از طریق این سامانه انجام می شود و برنامه کلاس ها طبق انتخاب واحد ترم بهمن ماه می باشد
  • از  ساعت ۲۰ (۸ شب) الی ۸ صبح  امکان مشاهده کلاس های ضبط شده فقط از طریق کامپیوتر امکان پذیر می باشد. 
  • پس از دانلود نرم افزارهای لازم  آنها را به روز رسانی نکنید.
  • چگونگی برگزاری  کلاسهای عملی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد .
  • برای اتصال بدون دردسر و استفاده از تمامی امکانات کلاس های مجازی، توصیه اکید ما استفاده از کامپیوتر و یا لپ تاپ می باشد ولی در صورت عدم امکان استفاده از آن، برای گوشی و یا تبلت های اندرویدی می بایست نرم افزار Adobe Connect را نصب نمایید و از برای اتصال به کلاس حتماً از مرورگرهای FireFox  استفاده کنید.

*سخت افزار
– سیستم یا لپ تاپ جهت ارتباط با نرم افزار ها با دارا بودن یک دوربین وب کم
– اینترنت پایدار با سرعت ۲Mbs
– هدست جهت شنیدن و صحبت در کلاس

 

*نرم افزار های مورد نیاز و سوالات متداول 

جهت دانلود   Mozilla Firefoxکلیک کنید (برای کامپیوتر)
جهت دانلود   Flash Player کلیک کنید (برای کامپیوتر)
جهت دانلود   Adobe Connect Add-in کلیک کنید (برای کامپیوتر)
جهت دانلود   Mozilla Firefoxکلیک کنید (برای گوشی آندروید)
جهت دانلود  Adobe Connect Add-inکلیک کنید (برای گوشی آندروید)
جهت دانلود Mozilla Firefox، Adobe Connect Add-in   برای سیستم عامل ( IOS)  را به اپ استور مراجعه نماید
 استاد گرامی جهت مشاهده سوالات متداول و فیلم آموزشی کلیک نمایید 
دانشجوی گرامی جهت مشاهده سوالات متداول و فیلم آموزشی کلیک نمایید 
جهت مشاهده نرم افزارهای کاربردی کلیک کنید ( Microsoft Office، Adobe Acrobat Reader ، تست صدا و…)
آشنایی اجمالی با محیط کلاس 

 

شروع کار:

ابتدا به آدرس  Lmsmap.iauec.ac.ir وارد شده و بر روی استان مربوطه کلیک کنید.
پس از انتخاب استان ، واحد مورد نظر را انتخاب کنید.
پس از انتخاب واحد مورد نظر به سایت مدیریت آموزش اختصاص داده شده به شما هدایت می شوید.
در این قسمت نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.


بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور پنل کاربری هر شخص نمایش داده می شود که هر فرد می تواند در
بالای صفحه سمت چپ نام و نام خانوادگی خود را مشاهده نماید. در ادامه از وسط صفحه در قسمت ذیل
درس های من کلاس مورد نظر خود را انتخاب نمایید.


در صفحه بعد روی شماره کلاس کلیک کنید.


آغاز کلاس آنلاین :
پس از اطمینان از فراهم بودن کلیه مقدمات نرم افزاری و سخت افزاری برای اجرای کلاس،چنانچه کلاســی برای شما تعریف شدهباشــد، در صفحه اصلی، ذیل درس های من، روی عنوان کلاس مورد نظر در تاریخ مشخص شده کلیک نمایید. پس از آن روی کد کلاس خود بزنید و در صفحه بعد گزینه پیوستن به کلاس را زده و وارد کلاس شوید. (چنانچه علامت ورود ممنوع یا مربع شکل را مشاهده نمودید روی آن کلیک کرده و گزینه Allow
را بزنید.) توجه داشته باشید تا زمانی که استاد وارد کلاس نشده باشد این امکان برای شما وجود ندارد. لازم به ذکر است فایل های ضبط شده جلسات قبل را میتوانید از این صفحه با کامپیوتر مشاهده نمایید.

 


راهنمای کار با نرم افزار
در این صفحه که بلافاصله پس از ورود به محیط کلاس مجازی به آن دسترســی خواهید داشــت تمام
امکانات محیط کلاس مجازی موجود می باشد. در تصویر زیر نمای کلی این صفحه نشان داده شده است.


صفحه اصلی کلاس مجازی


همانگونه که در تصویر مشاهده می فرمایید، صفحه اصلی کلاس مجازی از چهار قسمت اصلی بصورت زیر
تشکیل شده است.
بخش :۱جهت نمایش محتواهای مورد نظر استاد به شرکت کنندگان دانشجویان
بخش : ۲جهت فعال نمودن اسپیکر
بخش :۳جهت مشاهده تصویر استاد
بخش :۴جهت نمایش لیست حاضرین در کلاس
بخش :۵جهت ارتباط نوشتاری بین حاضرین در کلاس و استاد

منوی Meeting
دانشجویان در این منو تنها به گزینه زیر نیاز دارند:
Audio SetupWizard  جهت بررسی عملکرد صحیح هدست/ اسپیکر و میکروفن


Audio SetupWizard (جهت کامپیوتر)
جهت بررســی عملکرد صحیح هدســت / اســپیکر و میکروفن متصل به رایانه خود در کلاس مجازی، ابتدا
روی این گزینه کلیک کنید . پنجره ای بصورت شکل زیر نشان داده خواهد شد. در پنجره جدید بر روی
دکمه
Nextکلیک کنید .

                                             

پنجره تنظیمات صدا / صفحه اول


در پنجره بعد روی دکمه
Play Sound  کلیک نموده و در صورت شــنیدن صدای موزیک از اســپیکر/
هدســت و اطمینان از عملکرد صحیح آن روی دکمه
Nextکلیک کنید، در غیر اینصورت تنظیمات مربوط
به خروجی صدا را در رایانه خود بررسی کنید.


پنجره تنظیمات صدا / صفحه تست پخش صدا
در پنجره بعدی، شــما باید تنظیمات مربوط به میکروفن خود را بررســی نمائید. بدین منظور با کلیک بر
روی قســمت مربوطه و انتخاب میکروفن مورد نظر خود از بین میکروفنهای متصل به سیستم (درصورت وجود چند میکروفن روی سیستم) روی دکمه
Nextکلیک کنید.


                                پنجره تنظیمات صدا ( صفحه انتخاب میکروفن)


در پنجره بعدی با کلیک بر روی دکمه
Recordپنجره کوچک دیگری نمایش داده خواهد شد که اجازه
استفاده نرم افزار از میکروفن را تعیین میکند، در این پنجره روی دکمه
Allowکلیک کنید تا ضبط صدا از
طریق میکروفن آغاز شود. سپس روی دکمه شماره (۱مطابق تصویر زیر) کلیک کنید تا ضبط صدا متوقف
شــود. ســپس روی دکمه
Play Recordingکلیک نمائید تا صدای ضبط شــده پخش شود . در صورت
عملکرد صحیح روی دکمه
Nextکلیک نمائید و در غیر اینصورت تنظیمات مربوط به میکروفن را در رایانه
خود چک کنید
.

                                                         پنجره تنظیمات صدا

در پنجره بعدی با کلیک بر روی دکمه Test Silenceو سپس کلیک بر روی دکمه Nextبه بخش پایانی
تنظیمات صدا می رسیم.

 

                                                          پنجره تنظیمات صدا


در پنجره نهایی این بخش یک سری اطلاعات کلی از وضعیت تنظیمات صدا به شما نمایش داده خواهد شد .

                                           پنجره تنظیمات صدا

منوی Raise hand
برای استفاده از این امکان ( اجازه گرفتن و دسترسی میکروفن) می بایست مراحل زیر تست شود:
ابتدا روی آدمک نوار بالای صفحه کلیک کنید.


پس از تأیید استاد و دادن دسترسی میکروفن از سوی ایشان، گزینه میکروفن در منوی بالای صفحه نمایشداده می شود که بعد از کلیک روی آن به حالت سبز رنگ درخواهد آمد.


لازم به ذکر است قبل از فعال کردن میکروفن باید از صحت تنظیمات میکروفن داخل منوی
soundدر داخلControl Panel ویندوز اطمینان حاصل کنید که در ذیل روش صحیح تنظیمات نمایش داده خواهد شد. (جهت کامپیوتر)

مرحله اول:

 

مرحله دوم


مرحله سوم:


 

منوی Attendees
درصورت فعال بودن این گزینه لیست افراد حاضر در کلاس، در podمخصوص به خود نمایش داده میشود


جهت نمایش لیست افراد حاضر در کلاس

منوی File
در این قسمت می توانید فایل های بارگزاری شده استاد را دانلود نمایید. بدین ترتیب که بر روی فایل مورد
نظر کلیک کرده و گزینه دانلود را بزنید
.


 

منوی Video  با توجه به محدودیتهای پهنای باند توصیه می گردد استفاده نشود
جهت نمایش تصویر استاد در کلاس استفاده میشود ( برای استفاده از این امکان، داشتن وب کم فعال ضروری است) (جهت کامپیوتر)

در صورت نمایش صفحه زیر ابتدا روی دکمه Allowو سپس بر روی دکمه Closeکلیک کنید .

 

                                                                          پنجره تنظیمات فلش پلیر
منویChat
جهت برقراری ارتباط نوشتاری بین افراد کلاس از این امکان استفاده میشود
جهت نوشتن مطلب در قسمت :
Chat
 ۱-متــن مــورد نظــر خــود را در کادر مخصوص وارد نمائید شماره ۱
۲-کلید
Enterرا فشــار دهید یا برروی دکمه ارسال شماره  ۲  کلیک کنید.
 ۳-جهــت ارســال یــک متــن بصورت خصوصــی، ابتــدا بوســیله موس، نــام فرد مورد نظــر خــود
در لیســت
 Attendeesشماره  ۳ انتخاب نموده و سپس روی گزینه Start Private Chatکلیــک
کنید. با این کار
tabجدیدی در قسمت پائینی Podچت اضافه خواهد شد. که متن موجود در آن فقط برای شما و فرد مورد نظر نمایش داده می شود.


پنجره انتخاب فایل


پایان کلاس :
در صورت پایان کلاس و بستن کلاس توسط استاد شما نیز از کلاس خارج خواهید شد.

در تاريخ : فروردین ۱۴, ۱۳۹۹ | ساعت : ۸:۰۶ ب.ظ



  اندیمشک، خیابان دانشگاه، بلوار دانشجو صندوق پستی :صندوق پستی ۴۴۹   کد پستی : ۶۴۸۱۹-۷۳۶۳۳   تلفن مرکزی : ۳-۰۶۱۴۲۶۴۰۸۲۱   تلفکس : ۰۶۱۴۲۶۴۰۷۹۲
تمامی حقوق برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک محفوظ است. طراحی از اف تم